HTML

Hackstock

Hack the planet! Hackers unite!

Címkék

Címkefelhő

10.5.1 upgrade to 10.5.4

2008.07.24. 14:10 :: theshadow

Amióta letöltöttem és feltelepítettem a MacOSX 10.5.1-es verzióját, el is felejtettem, hogy milyen release, így a neten fellelhető frissítések nem jöhettek szóba. A csavar a dologban, hogy más verziókat nem sikerült telepítenem, mert az install folyton leállt, "Still no root device" üzenettel, ami azt jelenti, hogy az ATA vezérlőt nem sikerült felismertetni. Ezen túl még az is bonyolította a helyzetet, hogy AMD alapú laptopot használok.

Elhatároztam, hogy a tanulás miatt is megpróbálom saját kezűleg frissíteni.

Első tennivalóm az EFI telepítése volt, amit innen töltöttem le. A használata nagyon egyszerű, mindent elvégez az installer, csak el kell indítani.

Zephyroth készített egy ügyes frissítő programot, ami hasonlóan működik, mint a rendes updater. Letölti a frissítő csomagot és átfésüli CPUID utasítások után kutatva. Tudniillik a MacOSX ezzel az utasítással ellenőrzi, hogy dedikált hardveren futtatják-e, tehát még Intel PC-n futó operációs rendszert is lehet vele frissíteni. További funciója, hogy a frissítésekből minden olyan érzékeny koponenst eltávolít, ami elronthatná a futó verziót (kernel frissítés, stb.). Érdemes minden frissítést vele letölteni, mert a QuickTime 7.5-ösben is előfordultak ellenőrzések.

A 10.5.4-es frissítés után a billentyűzet vezérlése romlott el és ezzel nem voltam egyedül, számos fórumon panaszkodtak mások is. A probléma az, hogy a frissítésben átdolgozták kicsit a PS2-es eszközök kezelését. Szerencsére Chun-Nan elkészítette az áthidaló kernel bővítőt, amit itt találunk meg AppleAPCIPS2Nub néven (fordított project itt).

Záró lépésként modbin 9.4.0 kernel-t telepítettem. A működő operációs rendszerben _new utótagokkal elhelyeztem a frissítendő modulok mellett: /mach_kernel_new és /System/Libary/Extensions/System.kext_new. Itt a régi MacOSX telepítő DVD-mmel bootoltam és amint megjelent a grafikus felület, felül a menüből elindítottam egy terminált.

cd /Volumes/MacOSX (MacOSX helyett mindenki a saját particiójának nevét írja)
mv mach_kernel mach_kernel_old
mv mach_kernel_new mach_kernel
chown root:wheel mach_kernel
chmod 644 mach_kernel
cd System/Library/Extensions
mv System.kext System.kext_old
mv System.kext_new System.kext
chown -R root:wheek System.kext
chmod 755 System.kext
reboot

A jogok helyes beállítására feltétlenül figyeljünk oda!

Minden tökéletesen működik (kivéve az ATI Radeon Xpress 200m, mert a QE/CI nem működik, de ez eddig is így volt) és meg tudom erősíteni azt, hogy sokkal zökkenőmentesebben működik a rendszer az új, módosított kernellel.

Szólj hozzá!

Címkék: macosx x86

A bejegyzés trackback címe:

https://hackstock.blog.hu/api/trackback/id/tr53583501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása